Permulaan Pertama

Howdy!!! kita stat ngan nama dulu k.. nama sy Nur Azren Zakiah tp korang panggl yen jew udah lew.. yen asal dari negeri penyu bertelur..Ganu kita!! Umur yen secret k..(tp yen xtua lg tau)yen ada 7 org siblings..yen ni anak ke-5,Status???ermm.. yen selalu katew no comment!!!kih3..... Citew punye citew,sebenarnya yen stat berbloging ni masa skul dulu tp da bhenti lama da sebab fokus pada belajar dulu..(propaganda jew lebih..xbelajaq pown..soley..soley...kih3)

Nak citew apa lg er..ermmm.. senang2 citew, korang semua tengok sendiri law blog yen ni k.. yen akan updated lebih bayak perkongsian ngn you all... Kalu ada kekurangan yen sorry bayak2 k.. Insyaallah yen akan konsikan sebanyak yg boleh tips2 tentang dunia semasa,pasal remaja,fesyen,make up,n banyak2 lg law..

Semoga Korang Terhibur!!!!
created by:Mrs R@kusz


About Me

My photo
Marang, Terengganu, Malaysia
♥ H E L L O ♥ Howdi semua ! u all can call me yen. Yen seorang yang penyayang..(perasan!!)yen sayang ma n abah yen,sayang sibling yen, sayang my incik botak(ingin ketahui lebih lanjut??he3),sayang kawan2 yen,sayang nenek yen(atuk da xada..) :-( ,sayang mak sedara yen,sayang jiran yen,n yen sayang semua org!! kalu korang semua sudi jadi kawan yen,yen pown akan sayang korang!!!! senyum..senyum.. auwww!!tomeynyew... he3..

Search This Blog

Thursday 21 April 2011

TIPS DATING KALI PERTAMA!!!-


Amboi3.. hari ni yen nk kongsi ckit pasal kuar dating ni(yen sendiri xpernah kuar dating..hu3..maybie blom lagi kot..kih3..)pandai2 je yen nak bagi tips-tips atau panduan kat korang yang first time nk kuar dating ngn balak/makwe korang Mungkin ada sesetengah tips yang yen bagi kat sini tidak beberapa sesuai untuk korang. Tetapi diharapkan sedikit sebanyak tips yang yen catatkan di sini dapat diguna pakai ketika anda keluar dating dengan balak/makwe korang tu.....

MULA-MULA SEKALII

Rancang Terlebih Dahulu

Yup! THE MOST IMPORTANT!!(untuk encik abangs kat luar sana) .korang perlu rancang terlebih dahulu masa dan aktiviti yang ingin dilakukan apabila keluar dating nanti. selain itu, korang juga perlu lihat dulu samada budget korang mencukupi atau tidak..(takut terlebih budget pulak.. atm jauh pulak 2..kih3..) kalau korang kurang budget, cuba buang mana-mana aktiviti yang tidak penting agar poket anda tidak tinggal habuk apabila balik ke rumah nanti..(nasihat yg baguih ni..)

Pakaian Jangan Over

When korang nak keluar dating, hati-hati dengan pemilihan pakaian yang anda pakai. Adakah anda ingin pakai pakaian ala-ala hip hop, stylo mylo, funky, geek dan sebagainya? JANGAN!!!Bagi yen.semua tu tak perlu . Sudah cukup sekiranya kita memakai pakaian yang ringkas-ringkas dan nampak kemas. Pakaian yang dipakai itu tidak perlu terlalu over dan tidak terlalu selekeh. untuk gadis pulak.. makesure jagan pakai baju yang ketat2 k..bukan apa,takut2 law balak korang terpesong niat pulak..he3.. jauhi skirt yang menampakkan peha korang yang gebu tu k...

Ikut je balak/makwe korang

Tidak sah kalau keluar dating kalu tidak singgah masuk ke kedai baju, kedai kasut dan sebagainya. Kalau dia nak singgah tu, ikut sajalah ke mana dia nak pergi. Kalau korang tak larat nak temankan dia, duduk sajalah di mana-mana kerusi yang ada dalam kedai itu. yen dapat tips ni dari kawan2 yen yang selalu gunakan tips ni semasa di kedai kasut. Tetapi pastikan juga korang melihat ke mana dia pergi. Mana la tau kot-kot dia akan memanggil anda untuk berikan pendapat tentang baju ke, kasut ke, atau barang-barang yang dia nak beli. Walaupun boleh dikatakan 90% daripadanya memang dia tidak akan beli tetapi, at least dia berasa gembira apabila anda dapat teman dan melayan permintaan dia dengan sebaiknya.tambahan pulak.. takut makwe/pakwe korang pergi ushar pempuan/lelaki laen.. melepas korang..he3..
setakat ni je lah tip-tip yang boleh yen bagi.. kita jumpa pada hari yang laen pulak k..


post by:Mrs.Rakusz (ciplak dari buku pown ada gak..he3..)

1 comment: